niedziela, 10 listopada 2013

Pieczeń drobiowa

Pieczeń z mielonego mięsa drobiowego (pół na pół z piersi indyka oraz z piersi kurczaka) może stanowić danie obiadowe na gorąco, a pokrojona w cienkie plastry świetnie smakuje na zimno na kanapce. Mimo, że mięso z piersi indyka i kurczaka jest chude i delikatne, całość wyszła bardzo soczysta i aromatyczna, dzięki dodatkom warzyw, przypraw i czosnku.




SKŁADNIKI:

0,5 kg mielonego mięsa z piersi kurczaka
0,5 kg mielonego mięsa z piersi indyka
2 małe kajzerki
woda lub mleko do namoczenia bułek
1 cebula
4 ząbki czosnku
1 marchewka
1 mała cukinia
2 jajka
50 g masła
3 płaskie łyżeczki soli
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
świeżo zmielony czarny pieprz

WYKONANIE:

Cebulę kroimy w bardzo drobną kosteczkę i smażymy do zeszklenia, odstawiamy do przestygnięcia. Bułki namaczamy w wodzie lub mleku. Gdy całkiem nasiąkną i zmiękną, dokładnie rozdrabniamy (blenderem lub mielimy razem z mięsem). Marchewkę ścieramy na drobnej tarce. Cukinię obieramy, wydrążamy i ścieramy na grubszych oczkach. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. W rondelku rozpuszczamy masło. W dużej misce umieszczamy mięso, bułkę, cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, marchewkę, cukinię, jajka, sól, pieprz ziołowy i czarny. Wszystko dokładnie wyrabiamy. Formę o długości 12x40 cm smarujemy masłem i przekładamy do niej wyrobione mięso. Zalewamy roztopionym masłem. Pieczemy godzinę w 180 stopniach.

4 komentarze:

  1. Robię pieczeń ale nigdy z kurczaka, a moja rodzina wprost uwielbia mięso drobiowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę wychodzi pyszne i soczyste. Moja córcia zajada się tą pieczenią. Czasem podaję z sosem koperkowym. Dzięki Ci Polu - to mój ulubiony blog kulinarny, często korzystam z Twoich przepisów ��
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, co za miłe słowa! Dziękuję Ci serdecznie i pozdrawiam!

      Usuń
  3. A probowalas moze zrobic wersje z samego indyka? Mam alergika na kurczaka i nie wiem...myslisz ze wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń