sobota, 20 września 2014

Sos barbecue

Wypróbowałam kilka przepisów na sos BBQ, ale żaden nie urzekł mnie tak, jak sos Gordona Ramsay'a. Dla mnie idealny w smaku, o gęstej konsystencji, błyskawiczny w przygotowaniu, co uwielbiam :) Był tego lata grillowym hitem, ale nie tylko. W domu uświetnił po prostu wszystko - kanapki, mięsa na zimno i ciepło, sery. Nie zrażajcie się tym, że przygotowany jest na bazie keczupu, moim zdaniem właśnie keczup sprawdził się tu idealnie, właśnie ze względu na swoją konsystencję. Zresztą nie wypada chyba dyskutować z przepisem Gordona :) Wybierzcie tylko taki najlepszej jakości. Naprawdę Wam polecam!


SKŁADNIKI (na małą miseczkę, dla większej liczby fanów sosu BBQ zróbcie z podwójnej ilości:))

1 cebula, może być czerwona
3 ząbki czosnku
czubata łyżka brązowego cukru
1 czubata łyżeczka wędzonej papryki w proszku (lub więcej, jeśli lubicie mocno wędzony aromat)
ok 1 łyżki octu, może być z czerwonego wina, robiłam też z balsamicznym i jabłkowym
1-2 łyżeczki sosu Worcestershire (ja robiłam również bez)
ok 6-8 łyżek keczupu dobrej jakości
sól, pieprz
olej

WYKONANIE:

Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę pokrojoną w bardzo drobną kosteczkę. Cebulę solimy, pieprzymy i smażymy do lekkiego zrumienienia, dodajemy czosnek posiekany lub przeciśnięty przez praskę, a następnie cukier. Smażymy kilka chwil mieszając, aż cebula i cukier się skarmelizują - o ten smak (obok wędzonego) właśnie chodzi w sosie BBQ.  Dodajemy wędzoną paprykę i smażymy jeszcze około minuty, a następnie ocet, który odparowujemy przez kilka chwil. Dodajemy sos Worcestershire i keczup i smażymy kilka minut do zgęstnienia. Doprawiamy solą (jeśli trzeba) i pieprzem - ja zawsze dodaję sporo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz