środa, 5 lutego 2014

Frytki z piekarnika z selera, pietruszki i ziemniaków

Cierpliwie czekając na wiosnę, przyrządzam zimowe potrawy. Warzywa korzeniowe, kiszonki, cytrusy i owoce zaklęte w konfiturach królują jeszcze w kuchni, aby ustąpić potem tronu młodemu. Ale dopóki zima trwa, piekę frytki z selera, pietruszki i ziemniaków...




SKŁADNIKI (na jedną blachę):

4 ziemniaki (typu BC lub C, użyłam odmiany Omega - są to pyszne ziemniaki typu kulinarnego C, czyli mączyste, idealne do pieczenia, na kluski, kopytka, placki )

O TYPACH KULINARNYCH ZIEMNIAKA TUTAJ 

1 pietruszka
2-3 plastry selera

3-4 łyżki oleju rzepakowego
sól
natka pietruszki do posypania

przyprawy:

Ziemniaki przyprawiłam pieprzem cytrynowym, tymiankiem i rozmarynem, a pietruszkę i seler majerankiem, estragonem i białym pieprzem. Przyprawy dobierzcie ulubione, mi bardzo smakuje połączenie pieczonej frytki z pieprzem cytrynowym, który nadaje niezwykłego aromatu. Ziemniaki smakują wybornie również bez przypraw z ketchupem czy sosem czosnkowym. Ja podałam frytki z maślanką - pasowała idealnie :)


 WYKONANIE:

Piekarnik nastawiamy na 230 stopni. Ziemniaki i seler kroimy jak na frytki (nie za drobne), pietruszkę w grubsze plasterki. Mieszamy dokładnie w misce z olejem i przyprawami. Rozkładamy na papierze do pieczenia, tak aby na siebie nie nachodziły. Pieczemy 20 minut w 230 stopniach. Po upieczeniu posypujemy solą i posiekaną natką pietruszki.



Ziemniaki do tego przepisu dostarczyła firma Europlant Handel Ziemniakami Sp. z o. o.,  zajmująca się produkcją kwalifikowanych sadzeniaków do profesjonalnej hodowli ziemniaków.


2 komentarze: