czwartek, 13 lutego 2014

Koktajl Bellini z brzoskwinią i mango

Oryginalny koktajl Bellini to połączenie włoskiego Prosecco (lekkiego, białego wina musującego) i brzoskwiń zmiksowanych razem ze skórką, wzbogacany czasem niewielką ilością czerwonych owoców, np. malin, truskawek, wiśni - dla koloru. A ja, oprócz brzoskwiń, do koktajlu dodałam mango, ponieważ uwielbiam jego smak. Proporcje owocowego puree do wina musującego dobierzcie według własnego uznania - jednym może bardziej smakować koktajl mniej gęsty, a innym bardziej owocowy. Zachęcam Was do eksperymentowania, jest naprawdę pyszny! No i idealny na Walentynki, czy też Antywalentynki, jak kto woli :) Każda okazja jest dobra, żeby zrobić ten przyjemny long drink :)


SKŁADNIKI (na 4 porcje):

2 brzoskwinie (świeże wraz ze skórką), ja użyłam z puszki (4 połówki)
1 bardzo dojrzałe mango
białe wino musujące, wytrawne - ilość według uznania (co najmniej 2-3 razy tyle co puree owocowego)
opcjonalnie cukier puder do dosłodzenia
można dodać kilka zmiksowanych, lekko zamrożonych truskawek, malin, wiśni

WYKONANIE:

Wszystkie składniki muszą być dobrze schłodzone. Owoce miksujemy na puree i uzupełniamy winem musującym. Ja robiłam wersję pół na pół, jak również wersję 1/4 owoców i 3/4 wina. Podajemy w kieliszkach do szampana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz