środa, 7 maja 2014

Sałatka ziemniaczana z chili i boczkiem

Ziemniaki uwielbiają prostotę. Najprostsza sałatka ziemniaczana według "Kuchni polskiej" przewiduje tylko dodatek cebuli, oleju, soku z cytryny oraz oczywiście soli i pieprzu. Taką często jadłam w dzieciństwie i bardzo ją lubiłam. Dziś postanowiłam odtworzyć ten przepis, ale dodałam kilka składników, które zawsze z ziemniakami idealnie smakują.



SKŁADNIKI:

0,5 kg ziemniaków sałatkowych - typ kulinarny A - użyłam odmiany Regina

O TYPACH KULINARNYCH ZIEMNIAKA TUTAJ 

1 średnia czerwona cebula
1 ząbek czosnku
1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki
4-5 łyżek oleju rzepakowego
sok z cytryny
sól, pieprz
marynowana papryczka chili, około pół łyżeczki posiekanej (lub więcej)
100 g wędzonego boczku surowego w cienkich plasterkach

WYKONANIE:

Ziemniaki gotujemy w mundurkach w nieosolonej wodzie (ja gotowałam na parze). Ostudzone w temperaturze pokojowej ziemniaki obieramy i kroimy na połówki (większe na cztery) lub na grubsze plastry. Dodajemy cebulę pokrojoną w półplasterki, oprószamy solą i sporą ilością świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Plasterki boczku kroimy na pół i rumienimy z obu stron na patelni z łyżeczką oleju. Czosnek ucieramy z solą, dodajemy posiekaną papryczkę, olej, około 2-3 łyżeczki soku z cytryny, mieszamy i polewamy ziemniaki. Lekko mieszamy i ewentualnie doprawiamy solą, pieprzem lub sokiem z cytryny. Dodajemy boczek.

Ziemniaki do tego przepisu dostarczyła firma Europlant Handel Ziemniakami Sp. z o. o.,  zajmująca się produkcją kwalifikowanych sadzeniaków do profesjonalnej hodowli ziemniaków.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz