piątek, 20 września 2013

Chleb bananowy

Prawdziwy, amerykański chlebek bananowy. Recepturę dostałam od przyjaciółki, która mieszka w Stanach Zjednoczonych już od wielu lat. Bliżej źródła być już nie mogłam :) Wykonanie jest bardzo proste, a takie przepisy lubimy najbardziej. Efekt - pyszny :) Przepis podobny do przepisu na ciasto bananowe, ale bez czekolady i orzechów. A jeśli dodamy mniej cukru, otrzymamy chleb bardziej wytrawny, który można zjeść na śniadanie z dżemem, a może masłem orzechowym, popijając gorące kakao...





SKŁADNIKI:

3 dojrzałe banany (użyłam dużych)
2 jajka
113 g miękkiego masła (4oz)
256 g mąki (9oz)
128 g cukru (4,5oz) - użyłam drobnego do wypieków
1 łyżka mleka
po jednej płaskiej łyżeczce cynamonu, soli, proszku do pieczenia i sody oczyszczonej

*miary przeliczone z amerykańskich
*przy tej ilości cukru chlebek jest słodki, można użyć połowy tej ilości
*ilości można przeliczyć dostępnymi w internecie kalkulatorami kuchennymi

WYKONANIE:

Piekarnik nastawiamy na 165 stopni.
Miękkie masło ucieramy z cukrem w dużej misce. Następnie dodajemy po jednym jajku i jeszcze ucieramy. Ja ucierałam wszystko łyżką. W osobnej misce rozgniatamy widelcem banany z mlekiem i cynamonem. W jeszcze innej misce mieszamy mąkę z solą, proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Banany dodajemy do masła utartego z cukrem i jajkami. Do masy wsypujemy mąkę i lekko mieszamy, tylko tyle aby znikła sucha mąką (jak przy muffinkach). Prostokątną formę o wymiarach 10x30 cm smarujemy masłem, wlewamy ciasto i pieczemy w 165 stopniach przez około godzinę (ja wyjęłam po 50 minutach).



9 komentarzy:

  1. Świetny ten chlebek, z dżemem musi smakować wyśmienicie, chociaż i bez dodatków pewnie jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie się prezentuje,mnie z bananami wychodzą zakalce,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie ten przepis na chleb bananowy albo na ciasto bananowe, są niezawodne, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. A u mnie w piekarniku właśnie siedzi chlebek cukiniowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bananowy chlebek, nie spotkałam się jeszcze nie spotkałam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukałam dobrego przepisu na chlebek bananowy i chyba znalazłam:) Wypróbuję na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jutro pierwszy raz w życiu będę piekła chleb bananowy. Wszyscy zachwycają, spróbuję i ja.

    OdpowiedzUsuń
  7. super jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm... uwielbiam wszystko co z bananami <3 :)

    OdpowiedzUsuń