czwartek, 21 listopada 2013

Blok czekoladowy - ekspresowy

Natknęłam się ostatnio na bardzo szybki przepis na blok czekoladowy. Cztery składniki i cztery zdania w przepisie. Oczywiście natychmiast go wypróbowałam. Biorąc pod uwagę składniki, wiedziałam, że się nie zawiodę :). Otrzymałam delikatne czekoladowe kosteczki, przypominające najlepsze pralinki. Przepis pochodzi z magazynu Kukbuk.


SKŁADNIKI:

200 g słodzonego mleka skondensowanego
35 g masła
150 g czekolady mlecznej - takiej, jaką najbardziej lubimy
100 g gorzkiej czekolady dobrej jakości

polecam zwrócić uwagę na jakość czekolady, ponieważ kiepska czekolada potrafi zepsuć najlepszy czekoladowy deser :)

WYKONANIE:

Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku i rozpuszczamy na małym ogniu, cały czas mieszając. Płaskie naczynie (ja użyłam naczynia o wymiarach 20x30 cm, może być mniejsze - kostki będą grubsze) wykładamy folią spożywczą - dzięki niej łatwo będzie wyjąć blok. Wylewamy masę do naczynia, przykrywamy i chłodzimy w lodówce (wystarczy kilka godzin). Gdy masa stężeje, można wyjąć blok w całości, usuwamy folię i kroimy w dowolne kształty.

7 komentarzy:

  1. Takiemu czekoladoholikowi jak ja z pewnością by smakowało :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat ja nie lubię czekolady, ale znam kilka osób totalnie od niej uzaleznionych. a zbliżają się mikołajki.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie ekspresowe wersje ciast i deserów. Moim ulubieńcem jest ostatnio https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ Dzieci proszą, żebym przygotowywała je nawet kilka razy w tygodniu! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń