wtorek, 10 września 2013

Pieczona pierś z indyka z sosem pieczarkowym

Tym razem filet z indyka w suchej marynacie, ale pieczony w ten sam wypróbowany sposób, jak w przepisie na soczystą pierś z indyka. Podany ze śmietankowym sosem pieczarkowym i dodatkowo sosem z pieczenia. Polecam do takiego dania puree z ziemniaków, marchewki i pieczonego czosnku lub ziemniaki ze szczypiorkiem.


SKŁADNIKI:

1 filet z indyka o wadze ok 80 dag
pieprz ziołowy
pieprz cytrynowy
papryka słodka w proszku
estragon
rozmaryn
sól
olej

2 łyżeczki masła
2 łyżeczki miodu

50 dag pieczarek
2 cebule
100 ml śmietanki 30%
natka pietruszki
sól, pieprz
olej i masło do smażenia

WYKONANIE:

Cebulę kroimy w kosteczkę, pieczarki obieramy, myjemy, osuszamy i kroimy w kosteczkę. Smażymy z cebulą na 2 łyżkach oleju z łyżką masła do miękkości i zarumienienia. Pod koniec doprawiamy solą i sporą ilością świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Dodajemy śmietankę i dusimy jeszcze kilka minut pod przykryciem.
Piekarnik nastawiamy na 200 stopni. Mięso myjemy i osuszamy (powinno być w temperaturze pokojowej). Oprószamy solą i przyprawami (po około jednej łyżeczce każdej), polewamy olejem i wmasowujemy przyprawy. Układamy w naczyniu do zapiekania, które posiada pokrywkę. Pieczemy bez przykrycia w 200 stopniach przez 15 minut, następnie przykrywamy, zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy kolejne 25 minut. W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy miód. Po 25 minutach pieczenia pod przykryciem odkrywamy mięso, polewamy rozpuszczonym masłem z miodem i pieczemy jeszcze około 5 minut. Po wyjęciu z piekarnika przykrywamy mięso, aby odpoczęło kilkanaście minut. Podajemy z sosem pieczarkowym. Sos z pieczenia przelewamy do sosjerki i dodatkowo polewamy mięso. Posypujemy posiekaną natką pietruszki.

12 komentarzy:

  1. Na sam widok fotki ślinka mi cieknie ;-)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam wczoraj, wyszło super, przyprawy świetnie dobrane....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo się cieszę, że smakowało, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Również wczoraj zrobilam, swietny smak :D dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi i zapraszam do wypróbowania innych przepisów z mojego bloga, pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Tego właśnie szukałam :) Wprawdzie mój filet z indyka już się marynuje w lodówce, ale szukałam sposobu na upieczenie go nie w rękawie, tylko w tradycyjny sposób. Upiekę według Twoich wskazówek, po czym dam znać jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja sprawdzona metoda na filet z indyka, polecam też sposób na pierś z kurczaka http://polagotuje.blogspot.com/2013/06/pieczona-piers-z-kurczaka.html
      pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Wygląda pysznie :)
    Tylko, że pieczarek nie powinno się obierać ;)
    Ale to już jak kto lubi. A z przepisu skorzystam, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wypróbowałam, wyszło pycha!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne danie!!! Mięsko miękkie, soczyste i do tego stosik pieczarkowy pycha. W połączeniu z ziemniaczkami i surówką z buraczków i jabłka mega smaczne. Mąż i syn byli zachwyceni. Dziękuję za przepis😀

    OdpowiedzUsuń