czwartek, 13 czerwca 2013

Pesto zielone (alla genovese)

Tradycyjne włoskie pesto alla genovese to wspaniały zielony sos z bazylii, oliwy, parmezanu, orzeszków piniowych i soli. Bardzo często dodawany jest również czosnek. Najlepsze pesto to oczywiście pesto domowe. W tym roku czekałam z jego zrobieniem, aż urośnie moja bazylia. No i się doczekałam, więc czas na pesto alla genovese!


A to mój mały domowy zielnik:



Na zdjęciach widać estragon, miętę, bazylię, również bazylię cytrynową i fioletową, tymianek, pietruszkę, koperek, cząber i lubczyk. Podjadam je nieustannie, również wzrokiem :)

SKŁADNIKI NA PESTO BAZYLIOWE:

2 szklanki liści bazylii (po zważeniu 20 g)
20 g orzeszków piniowych (można użyć migdałów, słonecznika, pestek dyni) - w tym przepisie użyłam kilku orzechów nerkowca, kilku orzechów włoskich i kilku migdałów
10-20 g parmezanu, może być dżiugas - dałam 20 g, smak jest wtedy bardziej serowy
60 ml oliwy z oliwek
opcjonalnie 0,5-2 ząbki czosnku, w zależności od tego jak bardzo lubimy czosnek
szczypta soli

WYKONANIE:


Orzechy i migdały prażymy na suchej patelni mieszając, do bardzo lekkiego zrumienienia.

Część oliwy, bazylię, orzechy, migdały, ser, pokrojony czosnek wkładamy do wysokiego naczynia i rozdrabniamy blenderem.




Następnie dodajemy powoli resztę oliwy i dalej blendujemy. Jeśli trzeba dodajemy szczyptę soli.

Przekładamy do  miseczki lub słoiczka i zalewamy 2 łyżkami oliwy.

Dodając niewielką ilość wody, w której gotował się makaron uzyskamy pyszny sos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz