piątek, 30 sierpnia 2013

Zapiekane puree, czyli ziemniaki księżnej

Ziemniaki księżnej - pommes de terre duchesse - tak nazywa się to danie kuchni francuskiej. To nic innego jak zapiekane w piekarniku puree ziemniaczane - ciekawy sposób na bardziej wykwintne podanie obiadowych ziemniaczków. Ja do puree dodałam śmietankę i żółtka, ale można dodać również mleko, a także wzbogacić je serem i ziołami.



SKŁADNIKI (lesfoodies.com):

1 kg ugotowanych ziemniaków
100 ml śmietanki 30 %
2 łyżki masła plus 1 łyżka roztopionego do posmarowania
3 żółtka
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej (opcjonalnie)

WYKONANIE:

Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Odcedzamy, dodajemy masło, śmietankę i gałkę muszkatołową i ubijamy na gładkie puree. Gdy ziemniaki lekko przestygną, dodajemy żółtka i dokładnie mieszamy. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Puree wkładamy do rękawa cukierniczego lub woreczka z odciętym rogiem i wyciskamy rozetki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Smarujemy roztopionym masłem. Zapiekamy około 20 - 30 minut w temperaturze 180 stopni, aż będą rumiane.

3 komentarze:

  1. Wchodząc na bloga zastanawiałam się, czy to są te ziemniaczki których nazwy nie potrafię wymówić :D I oczywiscie, że to te! A wydaje mi się, że muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ziemniaczki muszą być pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj serwowałam ten przepis. Ziemniaczki były przepyszne, goście zachwyceni i ja też :)

    OdpowiedzUsuń