czwartek, 2 maja 2013

Owoce leśne pod kruszonką pełnoziarnistą

Oto przepis na kruszonkę, która wychodzi taka jak powinna, czyli chrupiąca. Tym razem użyłam mąki pełnoziarnistej. A pod kruszonką owocowy raj...


SKŁADNIKI:

Na kruszonkę:

1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
pół szklanki brązowego cukru
pół kostki masła
szczypta soli

Owoce: (oczywiście w sezonie używamy świeżych)

ok 2 szklanki mrożonych owoców leśnych
ok 6 połówek brzoskwiń z puszki
2 łyżeczki cukru waniliowego lub ziarenka z połowy laski wanilii
1/3 łyżeczki imbiru i 1/2 łyżeczki cynamonu - jeśli lubimy

WYKONANIE:

Mąkę, cukier i sól wsypujemy do miski i mieszamy. Masło zagotowujemy w rondelku. Zalewamy gorącym masłem mąkę z cukrem, mieszamy i odstawiamy na chwilę do przestygnięcia.
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Naczynie lub formę do zapiekania (ja użyłam okrągłej o średnicy 28 cm) smarujemy masłem. Mrożone owoce płuczemy krótko w ciepłej wodzie, brzoskwinie kroimy w małą kostkę. Owoce wykładamy do formy. Posypujemy cukrem waniliowym. Jeśli używamy ziarenek wanilii, to najpierw mieszamy je w miseczce z pokrojoną brzoskwinią. Na małe siteczko wsypujemy imbir i cynamon i posypujemy owoce (jak cukrem pudrem). Na owoce rozsypujemy palcami kruszonkę (będą to miękkie grudki). Pieczemy 25-30 minut w temperaturze 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz