środa, 1 maja 2013

Smażone banany

Smażone banany - słodka, energetyzująca, cudowna bomba kaloryczna. Z dodatkiem cynamonu i kardamonu są bardziej wytrawne. Wyobrażam sobie, że tak właśnie pachnie śniadanie gdzieś na równiku.


SKŁADNIKI:

2 banany
1 łyżka masła
3-4 łyżeczki brązowego cukru
pół łyżeczki ekstraktu waniliowego lub ziarenka z połowy laski wanilii lub łyżeczka cukru waniliowego
szczypta cynamonu i kardamonu

WYKONANIE:

Na patelni rozpuszczamy łyżkę masła. Banany kroimy na 4 części (na połowę i w poprzek). Smażymy na średnim ogniu obracając i  posypując cukrem z każdej strony. Dodajemy wanilię, kardamon i cynamon, jeśli lubimy. Smażymy kilka minut, aż cukier się skarmelizuje, a banany zarumienią.

9 komentarzy:

  1. ohyda, właśnie zrobiłem i żaluję ze pokusiłem sie o dwa banany

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tego do smażenia odrobina rumu poczekać aż wyparuje i podawać z gałką lodów waniliowych a zamiast masła można dać olej kokosowy ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłem, na razie skromnie z cukrem.... żałuję że tylko dwa banany!!! Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  4. no pyszota !!!!! najpierw delikatnie, jednego usmażyłam ..... no a potem jak towarzystwo w domu spróbowało to musiałam pięć dosmażyć :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dojrzałe banany będą za słodkie z cukrem. Z drugiej strony, zielonych po usmażeniu nie da się jeść, nawet z cukrem:) Ja po usmażeniu banana na maśle, posypuję mlekiem odtłuszczonym, granulowanym i kakaem. Można też wiórkami z gorzkiej czekolady. Przy okazji napiszę, że banany można na godzinkę wsadzić do piekarnika i podsuszyć. Robią się wtedy lekko żelkowate, i mają cudowny smak tego najlepszego banana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam takiego banana już ze 35 lat temu co prawda bez żadnych dodatków ale takie to były czasy . Już sam banan był rarytasem . Pamiętam usmażył mi go tata był przepyszny

    OdpowiedzUsuń