czwartek, 18 kwietnia 2013

Lody

Zainspirowana przepisem Nigelli Lawson na lody kawowe, zrobiłam lody waniliowe i kakaowe. Do ich przygotowania nie potrzebujemy maszynki do lodów, wystarczy kilka chwil miksowania. Trzeba tylko poczekać, aż się zamrożą, a potem pałaszować na kanapie, oglądając dobry film. No i regularnie uzupełniać szybko "topniejące" zapasy:)





SKŁADNIKI:

Na lody kawowe:

400 ml mleka zagęszczonego słodzonego
300 ml śmietanki 30 %
2 łyżki kawy espresso (ja użyłam Jacobs Velvet, chodzi o to, żeby kawa była w formie miałkiego proszku)
1 łyżka likieru kawowego (ja użyłam taki jaki miałam w domu, czyli akurat pomarańczowy, o zawartości 40% alkoholu)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (niekoniecznie)

Na lody waniliowe:


400 ml mleka zagęszczonego słodzonego
300 ml śmietanki 30 %
ziarenka z połowy laski wanilii
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżka mocnego likieru o mało zdecydowanym smaku, ja dodałam pomarańczowy, o zawartości 40% alkoholu

Na lody kakaowe:


400 ml mleka zagęszczonego słodzonego
300 ml śmietanki 30 %
2-3 łyżki kakao naturalnego, lub troszkę więcej jeśli lody mają mieć mocno kakaowy smak
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżka mocnego likieru o mało zdecydowanym smaku, ja dodałam pomarańczowy, o zawartości 40% alkoholu

WYKONANIE:

Najlepiej przygotować lody w wysokim plastikowym pojemniku z pokrywką, który nadaje się do zamrażania. Nie musimy wtedy ich przekładać. Można również rozdzielić masę przelewając ją do kilku małych plastikowych kubeczków, takich na jedną porcję.

Do wysokiego pojemnika wlewamy schłodzone zagęszczone mleko i schłodzoną śmietankę, miksujemy na puszysty krem. Miksowanie trwa kilka minut, aż masa przestanie być rzadka, a stanie się kremowa. W zależności od wybranego smaku dodajemy pozostałe składniki i miksujemy jeszcze chwilę, aż się połączą. Ważny jest dodatek alkoholu, dzięki któremu lody nie zamrożą się na kamień, a będą aksamitne i kremowe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz